Dostawy click&collect niezbędne w rozwoju usług europejskich sprzedawców

Według raportu JDA/Centiro Christmas Customer Pulse, więcej niż jedna trzecia brytyjskich konsumentów, którzy przed świętami skorzystali z dostaw click&collect miała problemy z zamówieniami dokonywanymi online.W oświadczeniu wydanym 11 stycznia, organizacja JDA oznajmiła, że „w okresie przedświątecznym problemy z zakupami dotknęły 33% osób – jest to wzrost o 31% w porównaniu do ubiegłego roku. Spośród nich aż 48% skarżyło się na opóźnienia w dostawach lub w ogóle nie otrzymało swoich towarów, a kolejne 48% konsumentów narzekało na nieudane próby doręczenia, pomimo ich obecności w domu. W obliczu takich utrudnień nie dziwi więc fakt, że ponad trzy czwarte (77%) Brytyjczyków kupujących w sieci zadeklarowało, iż w związku z problematyczną realizacją zamówień nie wyklucza w przyszłym roku skorzystania z usług konkurencji”.Jak wynika z badań – pomimo występujących problemów – rośnie liczba internautów (41%), którzy w okresie świątecznym decydują się na skorzystanie z usług click&collect (w ubiegłym roku było to tylko 39%). Co więcej, prawie jedna czwarta (24%) wszystkich respondentów, którzy wybrali tę opcję dostawy podczas ostatnich świąt Bożego Narodzenia, stwierdziła, że z pewnością skorzysta z niej również w następnym roku. Około 56% użytkowników click&collect decyduje się na tę metodę w celu uniknięcia kosztów związanych z doręczeniem, natomiast 49% uważa ją za wygodniejszą niż dostawa do domu.Coraz większą popularność usługi click&collect potwierdza również nowy raport agencji zajmującej się analizą rynku detalicznego Visual Thinking, według którego aż 89% matek w Wielkiej Brytanii, kupujących świąteczne prezenty w internecie, skorzystało z click&collect. Prawie jedna trzecia respondentów wybrała tę metodę dostawy w przypadku 25% dokonywanych zakupów, co oznacza wzrost w porównaniu z 14% w 2014 roku.Wykorzystanie usług click&collect rośnie jednak nie tylko w okresie świąt Bożego Narodzenia. Agencja Forrester przedstawiła dane, z których wynika, że ponad połowa konsumentów w całej Europie regularnie korzysta z tej opcji dostawy w przypadku zamówień internetowych, z czego 15% wybiera ją „najczęściej” lub „zawsze”.Badanie przeprowadzone przez Forrester pokazuje również, że klienci mają coraz większe oczekiwania wobec click&collect. Aż 59% Europejczyków oczekuje, że ich internetowe zamówienie będzie gotowe do odbioru w sklepie w ciągu godziny. Jednak większość sprzedawców detalicznych w Europie nadal ma problem z wdrożeniem usługi doręczenia tego samego dnia.

__

O autorze wpisu: Zostań Autorem